Ik bel u wel terug…

“Prima, ik zal dat voor u uitzoeken en ik bel u zo spoedig mogelijk terug.”
Als dit aan je wordt verteld, wees dan bijzonder op je hoede. Tien tegen één dat het niet zal gebeuren.

De klant als skelet

Het is een bekend fenomeen dat de term ‘Ik bel je wel terug’ absoluut geen garantie is voor het nakomen van deze afspraak. Want dat het een afspraak is, staat buiten kijf. Nederland belt heel slecht terug!
Het is vaak niet eens bedoeld als een afspraak, maar meer als een uitsmijter en een kreet om een meestal lastig telefoongesprek te beëindigen.

► Schrik maar even, want het niet (op tijd) terugbellen behoort in Nederland tot de top drie van onze klantonvriendelijke klachtenlijst. Een regelrechte blamage voor het bedrijfsleven.

Voorsprong op de concurrent
Als je organisatie zich houdt aan het feit dat afspraken met derden moeten worden nagekomen, dan heb je al een voorsprong op menig concurrent. Triest maar waar.
Maak er dus gebruik van en laat het in jouw voordeel werken.
Je staat dan met 1-0 voor.

Grijp die kans dan ook met twee handen aan en hamer erop dat alle medewerkers vanaf de positie van telefoniste tot en met de directeur/eigenaar, bovenstaande blunders niet maken.

Er is absoluut niet veel voor nodig
Geen beleidsstructuur en geen strategie, geen missie, geen visie of een mooi geschreven manual. Nee, gewoon de natuurlijke discipline om wat je belooft na te komen.
Niets meer en niets minder.

Lees vooral de volgende anekdote rustig tien keer achter elkaar.
Een klein jongetje vraagt aan zijn vader:
Papa, beginnen alle sprookjes met ‘Er was eens?’”
De vader kijkt zijn zoontje een ogenblik aan en antwoordt met een zucht:
Nee, jongen, er zijn ook sprookjes die beginnen met ‘Ik bel je wel terug!'”

Tot slot adviseer ik de bovenaan geplaatste foto niet alleen aandachtig te bekijken, maar vooral diep te laten doordringen.
Zorg er dan vervolgens voor dat je de klant(en) nog spreekt voor het te laat is!

Handtekening Herman Meijer -blauw
http://www.oravi.nl

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s